ساعت مچی خاص

انتخاب ساعت مچی متناسب با شخصیت شما

امروزه ساعت مچی فقط نشان دهنده زمان نیست. بلکه در صورت استفاده از ساعت مچی مناسب شخصیت ‌تان می‌توانید تصویر متفاوتی از خود را در اختیار دیگران بگذارید.

ساعت مچی یک اکسسوری مهم در استایل شخصی و دنیای مد محسوب می‌شود. امروزه جایگاه ساعت مچی به عنوان اکسسوری آنقدر مهم جلوه داده شده که اکثر خانم‌ها و آقایان ساعت مچی را تکمیل کننده استایل خود می‌دانند. به همین دلیل باید در انتخاب ساعت مچی علاوه بر توجه به کیفیت، تناسب آن با روحیه و شخصیت خود را هم در نظر بگیرید. به نظرتان کدام ساعت مچی مناسب با شخصیت و روحیه شماست؟ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا ساعت مچی مناسب شخصیت خودتان را بشناسید و از ویژگی‌های آن با خبر شوید.

کدام ساعت مچی مناسب با شخصیت شماست؟

در گذشته از ساعت مچی برای اطلاع از زمان استفاده می‌شد. اما امروزه این اکسسوری مهم جایگاه ویژه‌ای در استایل شخصی افراد پیدا کرده است. تا جایی‌که می‌توان گفت هر فردی با سلیقه و تیپ شخصیتی خود می‌تواند به یک مورد ساعت مچی خاص علاقه‌مند شود. اما این‌که بدانیم ما در کدام دسته از تیپ‌های شخصیتی قرار می‌گیریم و ساعت مچی مناسب شخصیت ما کدام است، اهمیت زیادی دارد. در این بخش از مقاله می‌توانید ساعت مچی سازگار با روحیه و سلیقه خودتان را بشناسید.

  1. شخصیت هیجان‌طلب

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که همیشه هیجان را دنبال می‌کنید و از آن لذت می‌برید، شخصیت شما یک شخصیت هیجان‌طلب است. این‌گونه از افراد دوست دارند بیشتر زمان خود را صرف انجام کارهای هیجان‌انگیز و گاها خطرناک کنند. مناسب‌ترین ساعت برای شما ساعتی با ویژگی ساعت‌های مچی خلبانان است. این مدل از ساعت‌های مچی دارای جنبه‌های فنی قوی، GPS، گجت‌، قطب‌نما و طراحی‌های حرفه‌ای هستند که می‌توان گفت برای شخصیت‌های هیجان‌طلب کاربردی خواهد بود.

  1. شخصیت مجلل‌طلب

زنان و مردانی با شخصیت مجلل‌طلب دائما به‌دنبال اکسسوری‌های بسیار شیک و گرانبها هستند. ساعت مچی هم از این قاعده مستثنی نیست و در انتخاب آن وسواس زیادی به خرج می‌دهند. این افراد معمولا ساعت مچی مناسب شخصیت خود را از جنس طلا دانسته و به‌دنبال ساعت‌های گران‌قیمت با جواهرات لوکس می‌گردند. شخصیت مجلل‌طلب پوشش بسیار شیک و رسمی به تن دارد و با انتخاب ساعت مچی فلزی بسیار درخشان استایل شخصی خود را بی نقص جلوه می‌دهد.

  1. شخصیت ورزشکار و فعال

خانم‌ها و آقایان ورزشکار همیشه به‌دنبال ساعت مچی مدرن و امروزی هستند. البته اولویت آن‌ها با کارایی بیشتر ساعت و استفاده مفید از آن است. درواقع می‌توان گفت شخصیت ورزشکار به جای توجه به ظاهر ساعت مچی به‌دنبال عملکرد قوی آن خواهد بود. شخصیت ورزشکار به‌دلیل گنجاندن برنامه‌های ورزشی و فعالیت‌های بدنی زیادی در زندگی پرمشغله خود به ساعت مچی دقیق و متناسب با شخصیتش نیاز دارد. ساعت‌های مخصوص دویدن و فیتنس بهترین گزینه برای شخصیت ورزشکاری شما هستند. این ساعت‌ها به‌دلیل داشتن گجت‌های مناسب، عملکرد روزانه شما و میزان تحرک و ضربان قلبتان را اندازه‌گیری می‌کنند و با یک گزارش روزانه آن را در اختیار شما خواهند گذاشت.

  1. شخصیت شیک‌پوش

افراد شیک‌پوش همچون افرادی با شخصیت مجلل‌طلب به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهند. تفاوت این دو در آن است که تیپ شخصیتی شیک‌پوش فقط به خاص بودن و شیکی ظاهرشان اهمیت می‌دهند. ممکن است لباس یا اکسسوری شیک اما با قیمت مناسب‌تری پیدا کنند و آن را بپسندند. با این حال بهترین گزینه برای ساعت مچی مناسب شخصیت شیک‌پوش، یک ساعت مچی طلانشان است. ساعت‌های مچی طلا هیچ‌گاه از مد نمی‌روند بلکه همیشه با درخشش خود در دستتان شما را به‌عنوان فردی با سلیقه معرفی می‌کنند. درواقع می‌توان گفت ساعت‌های لوکس و شیک از جنس طلا به‌همراه لباس‌های خاص به خوبی نشان دهنده شخصیت شیک‌پوش شما خواهند بود.

  1. شخصیت تنوع‌طلب

افرادی با شخصیت تنوع‌طلب سبک پوشش خاص خود را دارند. این افراد معمولا به‌دنبال گرفتن تایید و جلب توجه دیگران هستند. به‌همین دلیل با پوشش خاص و متنوع‌شان نگاه‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند. درواقع می‌توان گفت ساعت مچی مناسب شخصیت این افراد یک ساعت مچی اسکلتی است. ساعت‌های مچی اسکلتی که می‌توان ساختار پیچیده ساعت و اسکلت آن را دید به‌خوبی پیچیدگی روحیه شخصیت تنوع‌طلب را نشان می‌دهد. این ویژگی ساعت مچی اسکلتی باعث می‌شود تا فرد تنوع‌طلب از پیچیدگی ساختار درونی آن لذت ببرد و از این ساعت‌های مچی به‌عنوان ساعت دلخواه خود یاد کند.

  1. شخصیت پرجنب‌وجوش

افرادی که زندگی شلوغی دارند و مدام به دنبال انجام کارهای مختلف و فعالیت‌های متفاوتی هستند، ساعت مچی ظریف و تزئینی برایشان مناسب نیست. این افراد معمولا به جای توجه به ظاهر ساعت به دنبال کارایی درست و کاربردی آن خواهند بود. شخصیت پرجنب‌وجوش علاوه‌بر فعالیت‌های روزانه محل کار و منزل به دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و کوهنوردی علاقه زیادی دارد. به‌همین دلیل ساعت مچی مناسب شخصیت فعال و پرجنب‌وجوش را همچون شخصیت ورزشکار می‌توان ساعت‌های رانینگ یا فیتنس دانست. این ساعت‌ها به‌دلیل داشتن تنظیمات کاربردی می‌توانند به عملکرد شما سرعت بیشتری ببخشند. همچنین به دلیل قابلیت ضدآب بودن نگرانی شما را از بابت روزهای بارانی و مختل شدن فعالیتتان برطرف خواهند کرد.

  1. شخصیت ساده‌گرا

زنان و مردان با شخصیت ساده‌گرا اغلب لباس‌های ساده بدون طراحی‌های خاص به تن می‌کنند. لباس‌های این افراد دارای رنگ‌های خنثی همچون خاکستری، سفید و سیاه است. به‌همین دلیل می‌توان بهترین انتخاب برای ساعت مچی مناسب شخصیتشان را ساعت‌های مینیمالیسم معرفی کرد. شخصیت ساده‌گرا معمولا به استفاده از ساعت مچی به‌عنوان یک اکسسوری اعتقادی ندارد. اما اگر شما هم از این دسته از افراد هستید باید بدانید که برای حفظ ظاهر آراسته خود بهتر است از ساعت‌های مچی ساده بدون تزیینات خاص استفاده کنید. درواقع می‌توان گفت ساعت‌های نیمه مدرن و کلاسیک انتخاب مناسبی برای شخصیت ساده‌گرا به‌نظر می‌رسند.

  1. شخصیت طبیعت‌گرد

افرادی که به طبیعت علاقه‌مندند و زمان زیادی از روزهای خود را در دل طبیعت می‌گذرانند، از ساعت‌های مچی پلاستیکی یا استیل خوش‌شان نمی‌آید. آن‌ها از طبیعت انرژی می‌گیرند به‌همین دلیل می‌توان گفت بهترین انتخاب برای ساعت مچی مناسب شخصیت‌شان، ساعت چوبی است. این ساعت‌ها به دلیل داشتن رنگ قهوه‌ای برای طبیعت مناسب بوده و به‌راحتی با هر لباسی ست می‌شوند. یکی از مزایای استفاده از ساعت‌های چوبی در طبیعت سبکی، راحتی و قیمت مناسب آن‌هاست.

ویژگی ساعت های مناسب شخصیت شما

حتما تاکنون شما هم متقاعد شده‌اید که ساعت مچی به‌راحتی می‌تواند بخش مهمی از شخصیت ما را نشان بدهد. امروزه ساعت‌های مچی جای خود را در صنعت مد و فشن باز کرده‌اند و بیشتر به‌عنوان یک اکسسوری مهم تلقی می‌شوند. بنابراین اگرساعت مچی مناسب شخصیت‌تان را به‌درستی انتخاب کنید، می‌توانید آن را به‌راحتی در موقعیت‌های مختلف همچون مسافرت، باشگاه، استخر، قرارهای کاری و یا عاشقانه همراه خود داشته باشید. حال که به اهمیت ساعت مچی در استایل شخصی افراد پی بردید باید بدانید که خرید درست یک ساعت مچی مناسب با شخصیت و روحیه شما بسیار مهم است. ساعت مچی متناسب با روحیه شما می‌تواند به‌راحتی ظاهری شیک و شگفت‌انگیز از استایل شخصی‌تان به دیگران نشان بدهد. شاید در نگاه اول این تاثیر به چشم نیاید اما در بلند مدت حافظه و ناخودآگاه مخاطب را تحت تاثیر قرا خواهد داد. در ادامه با مهم‌ترین ویژگی‌های ساعتی مناسب با شخصیت افراد آشنا می‌شوید.

  • اگر تصمیم دارید از ساعت‌های بند چرمی استفاده کنید، بهتر است آقایان آن را با بند کمربند ست کنند. همچنین انتخاب کفش چرم گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. اما خانم‌ها می‌توانند به‌راحتی با ست کردن بند چرمی ساعت خود با یک کیف چرم ظاهری آراسته و شیک داشته باشند.
  • یکی از ویژگی‌های ساعت مچی مناسب با شخصیت شما تناسب آن با مچ دستتان است. از انتخاب ساعت‌های مچی با صفحه بسیار بزرگ و یا بسیار کوچک که با مچ دستتان هماهنگی ندارد، خودداری کنید.
  • هر ساعت مچی با توجه به ظاهر و نوع عملکردش برای موقعیت خاصی طراحی شده است. بنابراین برای این‌که ساعت مچی مناسب شخصیت‌تان را به دست کنید باید حواستان باشد، استفاده ساعت مچی مجلل در محیط کار و ساعت‌های ساده، اسپرت و کلاسیک در مهمانی‌های تجملاتی کار اشتباهی خواهد بود.
  • اگر ساعت‌های بند فلزی را با سایر اکسسوری‌های خود همچون سگک کمربند یا دکمه سردست ست کنید، می‌توانید انتخاب درستی از ساعت مچی مناسب شخصیت‌تان داشته باشید.
  • اگر شما فردی هستید که به پوشش‌تان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که هر ساعت مچی مناسب کدام موقعیت است. ساعت‌های مچی دیجیتال به‌دلیل داشتن طراحی خاص به‌عنوان یک ساعت مچی غیررسمی معرفی می‌شوند. بنابراین آن را در قرارهای مهم کاری و مراسمات رسمی به دست نکنید.
  • برخی از افراد یک مدل ساعت کلاسیک می‌خرند و آن را در هر موقعیتی به دست می‌کنند. این کار اشتباه است. اگر به پوشش‌تان اهمیت می‌دهید و استایل شخصی برایتان مهم است حداقل به دو ساعت مچی نیاز دارید. تا در مواقع رسمی و غیررسمی از آن‌ها استفاده کنید.
  • اگر شخصیت شما پوشش و اکسسوری رسمی را می‌پسندد می‌توانید ساعت‌های مچی با بند چرمی را انتخاب کنید. ساعت‌های بند چرمی به نسبت ساعت‌های بند فلزی رسمی‌تر به‌نظر می‌رسند. اما اگر شخصیتی ساده‌گرا دارید استفاده از ساعت‌های مچی فلزی مناسب بوده و به‌راحتی با هر لباسی ست خواهند شد.
  • ساعت مچی مناسب شخصیت شما باید متناسب با پوشش‌تان انتخاب شود. بنابراین اگر به تیپ‌های اسپرت علاقه‌مندید ساعت‌های مچی دیجیتال، بند پلاستیکی و ورزشی انتخاب درستی به‌نظر می‌رسند.

چگونه ساعت مچی مردانه را براساس شخصیت خود انتخاب کنیم؟

به‌طور کلی می‌توان گفت مردان به‌دلیل مشغله فراوان و انجام فعالیت‌های مختلفی در طول روز بهتر است ساعت مچی انتخاب کنند که در برابر ضربه و گردو‌خاک مقاومت بالایی داشته باشد. با توجه به این نکته باید ساعت‌های ورزشی را انتخاب مناسبی برای مردان دانست. از مزایای ساعت‌های ورزشی این است که آقایان می‌توانند به‌راحتی میزان انرژی صرف شده را بررسی کرده یا زمان خود را به‌درستی برنامه‌ریزی کنند. اما باید یادآور شویم که ساعت‌های مچی ورزشی برای پوشش‌های اسپرت مناسب بوده و ممکن است در همه موقعیت‌ها با شخصیت و روحیه شما سازگار نباشند. به‌همین منظور در ادامه این بخش، ساعت مچی مناسب شخصیت‌های مختلف مردانه را با هم بررسی می‌کنیم.

مردان دوست‌دار هیجان و جستجوگر که در طول روز انجام کارهای زیادی را برعهده دارند همچون یک خلبان جنگی به ساعت مچی با جنبه‌های فنی قوی نیازمندند. این ساعت‌ها معمولا اعداد و عقربه‌های بزرگی داشته که خواندن ساعت را آسان می‌کند. به‌همین دلیل استفاده از آن کاربردی بوده و به‌راحتی با شخصیت مردان جستجوگر سازگار می‌شود. اما مردان خوش‌استایل فقط جذب اکسسوری لوکس می‌شوند. و چه اکسسوری برای آقایان جذاب‌تر و شیک‌تر از ساعت مچی؟ درواقع ظاهر ساعت مچی برایشان اهمیت زیادی دارد. به‌همین دلیل می‌توان گفت ساعت مچی مناسب با شخصیت مردان خوش‌استایل ساعتی از جنس طلاست که می‌درخشد. همچنین این قبلیت را دارد تا شخصیت آن‌ها را با ابهت و خاص نشان بدهد. در این بین مردانی که شخصیت مقتدر و محکم دارند بهتر است به دنبال ساعت‌های مچی نظامی باشند. این ساعت‌ها مقامت بالایی داشته و همچون شخصیت مردان محکم به‌خوبی با شرایط سخت سازگار خواهند شد. ضدآب و ضد ضربه بودن این ساعت‌ها می‌تواند شخصیت ناشناخته مردان محکم را تحت تاثیر قرار بدهد.

10 ترفند خیلی مهم برای انتخاب ساعت مچی زنانه

همان‌طور که می‌دانید زنان به اکسسوری در استایل شخصی و ظاهر خود علاقه زیادی دارند. ساعت مچی یکی از اکسسوری‌های مهمی است که می‌تواند علاوه‌بر کاربردی بودن، زیبایی و ظرافت خاصی به استایل شما ببخشد. امروزه ساعت مچی مناسب شخصیت شما به‌راحتی می‌تواند ابعاد مختلفی از روحیه‌تان را به دیگران نشان بدهد. این موضوع باعث شد تا در این بخش از مقاله نکات مهم انتخاب ساعت مچی زنانه را در 4 اصل و 10 ترفند برررسی کنیم.

اصل اول: تقسیم‌بندی کاربردی

  1. ساعت مچی بند چرمی: ساعت مچی‌های زنانه با بند چرمی انتخاب مناسبی برای مراسمات نیمه رسمی و کارهای روزمره هستند. تنوع این ساعت‌ها بسیار بالاست و اگر به دنبال ساعتی با قیمت مناسب می‌گردید گزینه خوبی است.
  2. ساعت مچی بند فلزی: بند فلزی در ساعت‌های مچی زنانه بسیار کاربردی است. از این ساعت‌ها به‌راحتی می‌توان در موقعیت‌هایی همچون رسمی، نیمه رسمی و روزمره استفاده کرد. بند فلزی ساعت‌های مچی زنانه با درخشش خود استایل شخصی شما را در ذهن‌ها ماندگار می‌کند.
  3. ساعت مچی بند پلاستیکی: ساعت‌های بند پلاستیکی معمولا به‌عنوان ساعت‌های اسپرت معرفی می‌شوند. این ساعت‌ها در بین زنان ورزشکار و یا بانوانی که روحیه ورزشی متفاوتی دارند پرطرفدار است. جالب است بدانید که ساعت‌های اسپرت زنانه تنوع مدل و قیمت متفاوتی داشته و به‌راحتی می‌توانید ساعت مچی مناسب شخصیت خود را انتخاب کنید.
  4. ساعت مچی بند جواهرنشان: ساعت‌ مچی با بند جواهرنشان که بیشتر شبیه یه یک دستبند درخشانند، مورد علاقه زنان زیادی است. این ساعت‌های مچی را به‌دلیل داشتن سنگ گرانبها و جواهر باید در مراسمات رسمی یا مهمانی‌های مجلل به دست کنید.
  5. اصل دوم: انتخاب ساعت مچی بر اساس شکل صفحه
    1. صفحه گرد: برخی از بانوان روحیه انعطاف‌پذیر دارند و دل‌شان نمی‌خواهد خارج از یک چارچوب مشخص رفتار کنند. بهترین انتخاب ساعت مچی مناسب شخصیت آن‌ها ساعتی با صفحه گرد است. این ساعت‌های مچی تنوع زیادی داشته و معمولا انتخاب اول افراد محسوب می‌شوند.
    2. صفحه مربعی: زنان بسیار منظم و تابع قوانین خاص به ساعت‌های مچی با صفحه مربع یا مستطیل علاقه‌مند می‌شوند. ساعت مچی صفحه مربعی بعد از صفحه گرد دومین ساعت مچی پرطرفدار در بین زنان به‌شمار می‌آید.
    3. صفحه غیرمنظم: اگر شما از آن دسته از زنانی هستید که ریسک‌پذیرند و روحیه ساختارشکنی دارند، ساعت مچی با صفحه غیرمنظم بهترین گزینه برای شخصیت شماست. ساعت مچی با صفحه غیرمنظم به ساعتی گفته می‌شود که صفحه غیرمعمولی داشته باشند. در نگاه اول تصور می‌شود ساعت آسیب دیده و صفحه آن له شده است. برند مشهور کارتیه تولدکننده این مدل از ساعت‌های زنانه بوده که طرفداران زیادی دارد.
    4. صفحه اشکال منظم: نوعی دیگر ساعت مچی زنانه تولید و روانه بازار می‌شود که بیشتر شبیه به اشک است. این ساعت مچی مناسب زنانی است که در برخی مواقع روحیه کاملا پایبند به چارچوب و قوانین را دارند. اما در موقعیتی دیگر ممکن است کاملا ساختارشکن به‌نظر برسند.

اصل سوم: رنگ مناسب ساعت مچی

  1. یکی از ترفندهای مهم در انتخاب ساعت مچی زنانه شناختن رنگ پوستتان است. ابتدا باید بدانید پوست شما در دسته رنگ‌های گرم، سرد یا خنثی قرار دارد. اگر پوست گرمی دارید ساعت مچی زنانه با بند طلایی انتخاب مناسبی است. اما اگر پوست شما رنگ سردی دارد بهتر است ساعت مچی بند نقره‌ای را انتخاب کنید. ساعت‌های مچی با رنگ طلایی و نقره‌ای معمولا بندی فلزی دارند. اگر بند فلزی ساعت در سلیقه شما نیست و به دنبال بند چرم هستید باید به این نکته توجه کنید که ساعت مچی بند چرمی با رنگ مشکی به‌راحتی با هر لباسی ست می‌شوند. اما اگر بند چرمی رنگی مد نظر شماست باید به تنوع رنگ آن و انتخاب لباستان دقت زیادی کنید. اگر دلتان ساعت‌های مچی بند فلزی با رنگ‌های متنوع خواست می‌توانید به‌سراغ برند امگا بروید که ترکیب رنگی نقره‌ای، مسی، طلایی و رزگلد از پرطرفدارترین ساعت‌های مچی زنانه این برند به‌شمار می‌آیند.

اصل چهارم: ظرافت ساعت مچی

  1. ترفند مهم دیگر در انتخاب ساعت مچی زنانه این است که ساعتی متناسب با سایز مچ دستتان انتخاب کنید. اگر مچ دست شما ظریف است ساعتی ظریف با صفحه و بند کوچک بهترین انتخاب خواهد بود. همچنین اگر مچ دستتان توپر است باید ساعت با صفحه و بندی انتخاب کنید که بزرگ و پهن باشد. در غیر این صورت به دلیل ناهماهنگی استایل شخصی شما نامناسب دیده خواهد شد.
  2. سخن پایانی

    در صنعت مد و فشن امروز ساعت مچی یک اکسسوری مهم است که می‌تواند بخش مهمی از شخصیت افراد را بازگو کند. به‌همین دلیل انتخاب ساعت مچی مناسب شخصیت شما اهمیت زیادی داشته و باید نکات مهمی را در این خصوص بدانید. ما ( الناکس)  در این مقاله ویژگی ساعت‌های مچی مناسب شخصیت‌های متفاوت را بررسی کردیم. همچنین ترفندهای مختلفی را برای انتخاب ساعت مچی مناسب با روحیه و شخصیت‌تان در اختیار شما گذاشتیم

مطالب مرتبط

هدیه ارزان دختر
انگشتر استیل مردانه رولکس مشکی نگین دار
زنجیر مردانه استیل نقره ای مدل کارتیه

یک دیدگاه بگذارید

موارد ضروری با علامت * مشخص شده اند. کدهای HTML مجاز نیست

x

Theme Settings