انگشتر زنانه طلاروس نگین اتمی

طلاروس چیست ؟

طلاروس یا طلای روسی Russian gold واژه ایست که به طلای قرمز Red gold یا همان رزگلد  Rose gold اطلاق می شود. در گذشته و در ابتدای قرن نوزدهم مردم روسیه از طلای قرمز به عنوان طلای روسی یا همان طلاروس یاد می کرده اند. اگر چه واژه ی طلاروس واژه ی قدیمی ست و کمتر در دنیا ازآن استفاده می شود ولی هنوز در ایران در صنعت بدلیجات به طلاروس شناخته شده و استفاده می شود

رز گلد rose gold یا همان طلاروس Russian gold یک نوع طلای رنگی است که رنگ قرمز خاصی بین صورتی و قرمز دارد، از این رو به عنوان طلای قرمز red gold یا طلای صورتی pink gold نیز شناخته می شود و یک انتخاب محبوب در صنعت بدلیجات به شمار می رود.

رزگلد از آلیاژی ساخته شده است که از ترکیب طلا و مس بوجود می آید. دستور العمل خاصی برای مقدار طلا و مس ترکیب شده در آلیاژ طلاروس یا رزگلد وجود ندارد. به طور کلی مقدار مس استفاده شده در آلیاژ، بسیار بیشتر از مقدار طلای استفاده شده است و به همین دلیل رنگ آلیاژ طلاروس بیشتر متمایل به رنگ مس است.

اگر چه غالبا نام ها به جای هم استفاده می شوند اما هر چه محتوی مس بیشتر باشد رنگ قرمز قوی تر می شود. بنا بر این طلای صورتی pink gold دارای کمترین مقدار مس، سپس رزگلد و در نهایت طلای قرمز که دارای بیشترین مقدار مس است. گاهی اوقات مقداری روی نیز به آلیاژ اضافه می شود تا رنگ زرد مایل به قرمز یا زرد تیره ایجاد شود و بیشتر در خاورمیانه استفاده می شود.

طلاروس چیست

طلای صورتی و طلای قرمز انواع مختلفی از رزگلدند که با توجه به درصد مس ترکیب شده دارای رنگ های متفاوتیند.

طلای قرمز حاوی مقدار زیادی مس است و به همین خاطر قرمزی بیشتری دارد. به همین خاطر به آن طلای قرمز نیز می‌گویند. اما طلای صورتی، از مس کمتری برخوردار است و در نتیجه رنگ روشن‌تری دارد.

طلای روسی چیست؟

طلای روسی یک نام تجاری است که به رز گلد داده شده است. دلیلش هم این است که این آلیاژ نخستین بار در قرن ۱۹ میلادی در کشور روسیه ساخته و عرضه شد. یعنی خاستگاه اصلی طلای صورتی به کشور روسیه بر می‎گردد.

البته این روزها دیگر از عبارت «طلای روسی» استفاده نمی‌شود. اما آگاهی از این امر ضرر ندارد زیرا اگر کسی در صحبت‌هایش به طلای روسی اشاره کرد، دیگر می‌دانید که منظورش طلایی است که از ترکیب طلا و مس تهیه شده باشد.

عیار رز گلد همانند طلای معمولی است و در عیارهای متفاوت عرضه می‌شود. میزان عیار هر دو طلای زرد و طلاهای رنگی با هم برابر است. یعنی طلای ۱۴ عیار زرد و طلای ۱۴ عیار رزگلد هر دو خلوص یکسانی دارند و حاوی ۵۸٫۳ درصد طلا هستند.

به زبان ساده‌تر، هر چه عیار طلای رزگلد پایین‌تر باشد، یعنی مس موجود در آن بیشتر است.

بنابراین تفاسیر، رز گلدی که خلوص طلای کمتری دارد، پررنگ‌تر و قرمزتر دیده می‌شود. البته ممکن است که در ساخت مصنوعات طلایی از دیگر فلزات هم استفاده شود. در این صورت از میزان قرمزی آلیاژ مس و طلا کاسته می‌شود.

اما به‌صورت کلی، رز گلدی که عیار و خلوص بالایی دارد، رنگ روشن‌تر و رنگ صورتی‌تری دارد.

جهت خرید انواع زیورآلات و بدلیجات طلاروس به دسته ی محصولات فروشگاه مینروا مراجعه نمایید و بدلیجات طلاروس مورد نظر خود را انتخاب نموده و سفارش دهید.

 

مطالب مرتبط

گوهرتراشی
سفید کننده نقره جات
تشخیص سایز انگشتر

یک دیدگاه بگذارید

موارد ضروری با علامت * مشخص شده اند. کدهای HTML مجاز نیست

x

Theme Settings